Wakacje w Śródmieściu.

Z początkiem tygodnia wybraliśmy się do Szczawna Zdroju. Odwiedziliśmy stadninę koni w Dworzysku gdzie, ku naszemu zaskoczeniem, przywitały nas mieszkające tam lamy. Oczywiście odwiedziliśmy również konie i zrobiliśmy mnóstwo pamiątkowych zdjęć, po czym udaliśmy się na słoneczną polanę gdzie większość dnia spędziliśmy na placu zabaw, bawiąc się i śmiejąc na całego.

Mieliśmy okazję gościć również pracownika wałbrzyskiego Sanepidu, który poinformował nas jak bezpiecznie zachowywać się w wakacje.

Środę przywitaliśmy deszczem, i niestety musieliśmy przełożyć nasza wycieczkę, ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Odwiedziła nas Pani Asia Ziejło – Augun i przeprowadziła warsztaty: Co robisz gdy się złościsz? Dowiedzieliśmy się jak obchodzić się z naszą złością. Szybka zmiana planów i wybraliśmy się na pizze. Dzień zakończyliśmy spacerem po parku.

Słoneczny czwartek pozwolił nam wyjść na szlak turystyczny Ptasiej Kopy. Krótka rozmowa na temat poruszania się po szlakach i ruszyliśmy w drogę. Kilkugodzinna wędrówka wśród pięknej leśnej przyrody pozwoliła nam nieco się wyciszyć. Po dotarciu na szczyt zorganizowaliśmy piknik, a także zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie. Najedzeni i wypoczęci wróciliśmy do placówki.

Na zakończenie tygodnia wybraliśmy się do skateparku. Jazda na deskorolce czy rolkach była wspaniałą rozrywką na zakończenie tygodnia. To był wspaniały tydzień.

Wraz z nastaniem nowego po raz kolejny wybraliśmy się na basen Aqua Zdrój. Przed wejściem do wody ratownik przekazał nam istotne informacje jak poruszać się na basenie i zachowywać w wodzie. Po krótkim szkoleniu rozpoczęła się dla nas zabawa. Jak to Adaś powiedział: Proszę Pani, jest epicko ! 😉 zmęczeni, ale szczęśliwi wróciliśmy do placówki.

Udaliśmy się również w kierunku Zamku Książ, gdzie swoją przygodę zaczęliśmy łagodnym spacerkiem po przepiekanej Alei Hochbergów., następnie w stronę zamku, który zbudowany jest wewnątrz malowniczych lasów. W drodze powrotnej podziwialiśmy przepiękny park, z którego roztacza się malowniczy widok na całe otoczenie zamku Książ, oraz odwiedziliśmy stadninę koni. Nie obyło się bez zrobienia pamiątkowych zdjęć.

Na koniec wybraliśmy się do Jedliny Zdrój w celu odwiedzenia lam i alpaków. Mieszkają one na terenie pałacowego kompleksu Jedlinka. Alpaki są przyjaźnie nastawione do turystów jednak tego dnia nie mogliśmy ich nakarmić. Właściciel oznajmił nam, że ze stada odeszła jedna alpaka i pozostałe bardzo to przeżywają. W drodze powrotnej odwiedziliśmy skatepark i plac zabaw.